Zondag staat de derde manche van de DVV verzekeringen Trofee op het programma, de Flandriencross. Het parcours in Hamme ondergaat enkele aanpassingen in vergelijking met de laatste editie én er werd een nieuwe hindernis met banden aangelegd.
Het parcours van de VIO
Flandriencross in Hamme ondergaat enkele aanpassingen in vergelijking met de
laatste editie. Zo ligt de materiaalpost tussen de twee vijvers van Domein
Meulenbroek in plaats van tussen de vijver en de sporthal. “Op die manier is de afstand
tussen de materiaalposten beter verdeeld over het parcours”, zegt Erwin
Vervecken van Golazo.
Een tweede wijziging in het parcours is de
aankomststrook. De renners draaien vijftig meter vroeger de weg op, waardoor ze
in de slotronde bij de aankomst een volwaardige sprint van zo’n 200 meter
krijgen.
Nieuwe hindernis met autobanden
Een nieuwigheidje dit jaar is een hindernis met autobanden, de 'Toyo Tires Trap'. Na de balkjes in
het begin van de omloop zullen de renners ter hoogte van het Primus VIP café
een helling met verschillende treden van banden moeten overwinnen. Een
hindernis die de vaardigheid van de renners extra op de proef zal stellen. “Met
de technische kwaliteiten van de huidige generatie, met Mathieu van der Poel op
kop, kijk ik van niets meer op. Aan een lage snelheid zullen er zeker renners
zijn die hierover kunnen rijden”, voorspelt Vervecken. “Al zullen de
weersomstandigheden daar zeker een belangrijke rol in spelen."
Foto: ©Photopress.be / Tekst: Bart D
Vind parcours, ... via onze kalenderpagina
Nieuwe spectaculaire hindernis voor VIO #Flandriencross: https://t.co/Oh8PMM05tg pic.twitter.com/4r7xlzZMXF
— DVV Trofee (@DVVtrofee) 21 november 2017