Deze namiddag werd het Roompot-Charles Cycling Team voorgesteld. De Nederlands-Belgische formatie telt achttien renners ...
Eind september werd Roompot-Charles Cycling Team
aangekondigd als ProContinentaal wielerteam voor 2019, een ambitieus en
professioneel wielerteam met Nederlandse en Belgische inbreng, gesteund door de
naamgevende partners Roompot Vakanties en Charles Charcuterie & Salades. Vandaag werd het project nader toegelicht voor de verzamelde
sportpers.
De perspresentatie maakt deel uit van een driedaagse
bijeenkomst van Roompot-Charles Cycling Team in Roompot Beach Resort in
Kamperland. Op het programma onder andere een bowlingsessie, een uitgebreid
fotomoment en enkele collectieve trainingsritjes. Het doel van de driedaagse is
kennismaking met het team en de renners onderling, alvorens ze in januari
richting Spaanse zon te trekken voor een langere trainingsstage.
Tijdens de presentatie werd in primeur het nieuwe
wegtenue voor het komende seizoen getoond (zie foto) een moderne outfit van
36 Cycling in zwart en oranje met daarop in het wit de logo’s van onze shirtsponsors.
Fanbeleving centraal
“We zijn een jonge
organisatie met een groep zeer enthousiaste en gemotiveerde renners en
medewerkers”, vertelt Michael Zijlaard, die samen met Nick Nuyens de dagelijkse
leiding van het team in handen zal nemen. “We willen ons op een positieve
manier tonen aan de wereld: open, oprecht, no-nonsense! We zetten ons in om de
lat steeds hoger te leggen. We willen een progressieve speler zijn in de
wielerwereld en steeds onze grenzen verleggen. Sportief, maar ook in het
uitbouwen van een sterke identiteit. Een teamidentiteit die fanbeleving
centraal plaatst.”
“We willen dicht bij de wielerfan staan, bijvoorbeeld door
proactief de dialoog aan te gaan, door allerlei events en activiteiten te
organiseren en door kwalitatief te communiceren met de wielergemeenschap. We
willen de beleving van fans rond ons team voeden op dagelijkse basis. Bij ons
is het te doen om de koers samen op een leuke manier te beleven. Samen vormen
we één grote familie, verbonden door de fiets”, aldus Michael Zijlaard.
Combinatie veld-weg
Nick Nuyens: “Wat het team ook uniek maakt is de combinatie
veld en weg. We zijn Roompot-Charles Cycling Team op de weg, maar veldritteam
‘Charles’ is gehuisvest onder hetzelfde dak. De kracht van dit project ligt ook
in de samenvoeging van de beste elementen van beide teams, een logische samenvoeging met erg veel raakvlakken. Roompot-Charles
Cycling Team is met andere woorden een team waar professionaliteit en ambitie
hand in hand gaan met openheid, authenticiteit en plezier.”
Renners actief betrekken bij productontwikkeling
Roompot-Charles Cycling Team is erg opgetogen de komst van
Factor, Ceramic Speed, Black INC en SRM aan te kondigen als technische partners
voor het seizoen 2019. In tegenstelling tot bij traditionele
sponsorsamenwerkingen, zal Roompot-Charles Cycling Team dagelijks samenwerken
met de ingenieurs van deze partners om een zo hoog mogelijk rendement uit het
koersmateriaal te kunnen halen. Bovendien zullen de renners van Roompot-Charles
Cycling Team actief betrokken worden in hun productontwikkeling, bijvoorbeeld
bij het testen van materiaal van Factor en de overige technische partners. Zo
zien zij zich verzekerd van feedback van wielerprofs van het hoogste niveau en
kunnen ze hen helpen de performantie van hun verschillende producten te
verbeteren.
Sportief en attractief koersen
“Sportief willen we voor een stuk verder bouwen op de
fundamenten die al werden neergezet bij beide voorlopers: opvallend, aanvallend
en attractief koersen, onze teamkleuren laten zien en onze partners op een
positieve wijze vertegenwoordigen in de wedstrijd. Kortom: steeds een positieve
koershouding naleven”, licht Michael Boogerd toe, een van de drie ploegleiders
bij Roompot-Charles Cycling Team.
“We willen onze renners zo goed mogelijk begeleiden in hun
carrière en helpen hun wielerdromen te realiseren. Als we hen kunnen laten
doorstromen naar een hoger niveau dan mogen we daar dan ook terecht trots op
zijn. Persoonlijke ontwikkeling en groei als groep staan centraal”, vult
ploegleider Erik Breukink aan.
Daarnaast is de Europe Tour een belangrijke sportieve
ambitie en willen we ook mooie resultaten boeken, bijvoorbeeld in kleinere
rondes of (semi)klassiekers. Als Pro Continentaal team is het onze ambitie om
aan te haken bij de kleinere WorldTour-teams. Door de hervormingen bij de UCI
worden resultaten belangrijker. De World Ranking wordt op basis van de
resultaten van 2019 opgemaakt in functie van seizoen 2020. “Een extra uitdaging
dus voor ons team, waarvoor we zo veel mogelijk punten willen scoren doorheen
het seizoen. Bovenaan meedoen in de Europe Tour is een must”, aldus Jean-Paul
van Poppel, eveneens ploegleider volgend seizoen.
Roompot wensweken
Het allereerste wielershirt van het Roompot-Charles Cycling
Team werd geschonken aan twee deelnemers van de Roompot Wensweken,
Peter van den Hoven en Jos Staal van Cycling 4 d’Huzes. Met
verschillende activiteiten, waaronder een spinningmarathon en wijnactie,
proberen zij zoveel mogelijk geld op te halen voor onderzoek naar diverse
soorten kanker. Het aanbieden van het eerste, gesigneerde tenue van het
Roompot-Charles Cycling Team dient als zetje in de rug op weg naar de top! https://www.roompot.nl/wensweken/
Het team: Arjen Livyns, Boy van Poppel, Elmar Reinders, Huub Duyn, Jan-Willem van Schip, Jesper Asselman, Justin Timmermans, Mathias De Witte, Maurits Lammertink, Michael Van Staeyen, Nick van der Lijke, Oscar Riesebeek, Pieter Weening, Sean De Bie, Senne Leysen, Sjoerd van Ginneken en Stijn Steels + Lars Boom (lees hier) en Maud Kaptheijns
Bron: Roompot-Charles Cycling Team
Tip: op tekst in 't rood kan je klikken voor meer info, is een link